Saturday, April 13, 2013

Pryd Kommitent: Bente Solberg

Pryd DA har ulike nivåer av medlemskap i vårt kollektiv. Denne spalten er resevert våre kommitenter – medlemmene som leverer varer til vår bedrift, men ikke har anledning til å jobbe fysisk i butikken. Dette er vår måte å inkludere medlemmer i kollektivet som ikke nødvendigvis bor i Trondheim og omegn. Er du interessert i å bli kommitent hos oss? Send en forespørsel til prydbutikken@gmail.com med kontaktinfo for din kreative bedrift.

 

2013-04-02 10.17.04

2013-04-02 10.39.37

2013-04-02 10.40.17

2013-04-02 10.40.41

Bente leverer flotte småvarer innen hekling, søm og strikk med meget høyt fokus på kvalitet og håndtverk. Her forteller denne spenstige damen litt om seg selv:

 

"Jeg har alltid,- tror nesten jeg kan si hver dag i over 50 år,- holdt på med håndarbeid, og har fortsatt stor glede av å forme ting med hendene,- enten det er strikking, hekling, søm, broderi eller annet. Jeg har alltid et eller flere arbeider på gang i ulike teknikker. Ekstra stas er det når andre viser at de setter pris på det jeg lager og kjøper ting jeg har produsert. Jeg blir inspirert og imponert av andre som driver med forming i forskjellige materialer og teknikker, og koser meg med å se i formingsbøker og blader. Ofte starter jeg å lage ting ut fra et mønster, men like ofte ender jeg opp ganske ulikt dette mønsteret,- og det er jo egentlig spennende når ting får sin egen form underveis i prosessen. Akkurat nå går det mest i små prosjekter, små bruksting. Litt til barn, litt til huset, gaver eller kanskje en liten ting til deg selv!"

No comments:

Post a Comment