Sunday, September 30, 2012

Pryd Kommitent: Hilda Røe Evensmoen

 

 

DSC_0107

 

Pryd DA har ulike nivåer av medlemskap i vårt kollektiv. Denne spalten er resevert våre kommitenter – medlemmene som leverer varer til vår bedrift, men ikke har anledning til å jobbe fysisk i butikken. Dette er vår måte å inkludere medlemmer i kollektivet som ikke nødvendigvis bor i Trondheim og omegn. Er du interessert i å bli kommisjonær hos oss? Send en forespørsel til prydbutikken@gmail.com med kontaktinfo for din kreative bedrift Smilefjes

Hilda leverer diktsamlingen “Beksvart himmel bak regndråper av sølv” til Pryd DA, i tillegg til ett knippe veggkunst.

 

Jeg heter Hilda Røe Evensmoen og er 32 år. jeg er født og oppvokst på Tynset i Nord Østerdal. I 2002 flyttet jeg til Trondheim og begynte på utdanning innen økonomi ved Trondheim Økonomiske Høgskole. Jeg har bodd i Trondheim siden da.  Her trives jeg veldig godt, spesielt på Bakklandet, der jeg nå bor med samboer og to barn. Selv om jeg er utdannet innen økonomi er det skriving og da først og frems dikt jeg virkelig brenner for å drive med.

Jeg liker også å tegne og male, samt fotografere.  I vår gikk min store drøm i oppfyllelse, å gi ut noe jeg hadde skrevet. Diktsamlingen består av nyere dikt, men også dikt skrevet for flere år siden. Forsiden har jeg tegnet og døttrene mine malt. Inne i diktsamlingen finner man et fotografi ved siden av hvert dikt. Det er jeg og mine to veldig flinke døttre som ha tatt bildene. De fleste er fra Trondheim og området jeg selv bor i. Blant annet er noen tatt på festningen. Det er denne diksamlingen som er til salgs hos Pryd i tillegg til noen bilder jeg har tegnet/mala.

 

Kom innom Pryd og sjekk ut Hildas diktsamling!

Vi har åpent Onsdag – Søndag :)

No comments:

Post a Comment